DIRECT ZICHTBAAR
IN ZOEKMACHINES

Adverteren in zoekmachines

Adverteren in zoekmachines, ookwel ‘SEA’ of ‘search engine advertising’, is een vorm van zoekmachine marketing. Adverteren in zoekmachines is een zeer effectieve manier om online in contact te komen met (potentiele) klanten en is daarom voor veel bedrijven een belangrijk marketingkanaal. De afgelopen jaren is de concurrentie echter flink toegenomen waardoor ook de kosten zijn gestegen. Nu meer dan ooit zijn heldere doelstellingen, een juiste strategie en een pragmatische aanpak van belang. Wil jij rendement zien? Laat ons je helpen

Onze aanpak

Wij begrijpen dat je een euro maar 1 keer kunt uitgeven. Ons doel is simpel: minimale kosten, maximale resultaat. Hoe we dit doen? Doelen stellen, resultaten meten en bijsturen, eerlijk en transparant. We proberen met je mee te denken, kansen te signaleren en te benutten, nieuwe dingen te proberen om nog betere resultaten te behalen. Ook zijn we niet te beroerd om toe te geven dat iets niet werkt, dat hoort erbij. Stap voor stap werken we zo naar het beste resultaat!

SEA pakketten

Om het je wat makkelijker te maken bieden we 3 verschillende SEA pakketten aan waarmee we de meeste organisaties kunnen bedienen. Uiteraard kan dit aangepast worden aan jouw wensen. Twijfel je over welk pakket je nodig hebt of wil je een persoonlijke offerte voor jouw situatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

SEA pakket S
v.a. maandelijks
299,-
Minimaal pakket, maximaal zichtbaar
Voor ZZP'ers en kleine bedrijven
✔ Zoekwoordonderzoek
✔ Eenmalige accountsetup
✔ Tot 4 Google Ads campagnes
✔ Tot 8 advertentiegroepen
✔ Tot 16 advertenties
✔ Maandelijkse accountoptimalisatie
✔ Maandelijkse rapportage
✔ Uitbreiding tegen meerwerk
Neem contact op
SEA pakket L
v.a. maandelijks
799
Optimaal management voor het beste resultaat
Voor veelzijdige organisaties en webshops
✔ Uitgebreid zoekwoordonderzoek
✔ Strategie, doelstellingen & KPI's
✔ Accountsetup en uitbreiding
✔ 10+ Google Ads campagnes
✔ 20+ advertentiegroepen
✔ 40+ advertenties
✔ Conversie inrichting in Google Analytics
✔ Wekelijks accountmanagement
✔ 2 Wekelijkse rapportage met contactmoment
Neem contact op

DIRECT CONTACT
Ben je geïnteresseerd in een van onze diensten of heb je een vraag? Bel dan 0515-335160 of

Stuur een bericht

Wat is SEA?

SEA staat voor ‘Search Engine Advertising’, of in het Nederland: zoekmachine adverteren. Met SEA bedoelen we het betaald adverteren in zoekmachines. Om te adverteren maak je gebruik van een platform van de zoekmachine, bijvoorbeeld ‘Google Ads’ van Google of ‘Bing Ads’ van de Bing zoekmachine.
Als adverteerder bepaal je vooraf op welke zoekwoorden of ‘zoektermen’ je een advertentie wil laten zien. Wanneer iemand vervolgens in de betreffende zoekmachine een zoekopdracht invoert die overeenkomst met het zoekwoord waarop jij wil adverteren, kan je advertentie getoond worden. Of je getoond wordt is afhankelijk van de concurrentie en advertentieveiling. In het geval dat de gebruiker op jouw advertentie klikt, betaal je daarvoor een bepaald bedrag aan de zoekmachine (de klikprijs, CPC of ‘cost per click’). De advertentieveiling bepaald welke advertenties getoond worden.

Advertentieveiling

Op het moment dat iemand een zoekopdracht ingeeft op Google wordt door middel van een advertentieveiling bepaald welke advertenties weergegeven worden en op welke volgorde deze advertenties worden weergegeven. Tijdens de advertentieveiling vergelijkt het systeem het aanbod van alle adverteerders die op de zoekopdracht willen adverteren. Er wordt gekeken naar 3 factoren: het bod, de kwaliteit van de advertentie en het verwachte effect van advertentie extensies en advertentie indelingen.
De combinatie van deze factoren bepaald uiteindelijk de advertentierangschikking.

Wat zijn de kosten voor het adverteren?

De kosten voor het adverteren zijn sterk afhankelijk van jouw specifieke situatie, maar in alle gevallen goed beheersbaar. In principe betaal je als adverteerder een prijs per klik (CPC). Wat de klikprijs is hangt af van het zoekwoord, de advertentierelevantie en advertentierangschikking. Om er voor te zorgen dat de kosten acceptabel blijven kun je vooraf een maandbudget opgeven als maximum. Google zorgt er dan voor dat de totale advertentiekosten per maand niet hoger zijn dan het budget. Aan ons de taak om binnen het beschikbare budget zo veel mogelijk relevant verkeer te genereren.

Hoe worden resultaten gemeten?

Iedere advertentie dient een doel, bijvoorbeeld; online verkopen, winkelbezoeken, email aanmeldingen of naamsbekendheid. Het doel wordt vervolgens vertaald in een online meetbare actie. Deze actie kan meetbaar gemaakt worden in Google Analytics als conversie. Door vervolgens Google Analytics aan het advertentieplatform te koppelen wordt deze data met elkaar gedeeld. Zo kunnen we op campagne- advertentiegroep- of zoekwoordniveau zien of het beoogde doel daadwerkelijk bereikt wordt.

Zij gingen je voor

DIRECT CONTACT
Ben je geïnteresseerd in een van onze diensten of heb je een vraag? Bel dan 0515-335160 of

Stuur een bericht