Adverteren in zoekmachines
Search Engine Advertising (SEA) is succesvol in te zetten voor elk bedrijf. Consumenten zoeken nou eenmaal online naar producten, diensten en bedrijven. Adverteren in zoekmachines maakt het mogelijk direct zichtbaar te zijn voor relevante zoekopdrachten en kan perfect gestuurd worden om onnodige budget verspilling tegen te gaan.
Aspire Digital neemt voor jou het gehele SEA management uit handen en zorgt voor een rendabele SEA strategie om jouw organisatiedoelen te bereiken.
Zij gingen je voor









Onze SEA werkwijze: controleerbaar & schaalbaar
Adverteren in zoekmachines maakt het mogelijk snel op grote schaal te adverteren. Helaas loop je dan het risico dat je onnodig veel budget spendeert aan zoekwoorden die niet of weinig bijdragen. Daarom kiezen we voor een werkwijze waarbij we kleinschalig leren en pas met bewezen resultaat opschalen en automatiseren.


1. Doel en SEA strategie
Zonder duidelijke doelen kunnen we niet meten of we de juiste resultaten behalen. De eerste stap is daarom om samen doelen op te stellen. Dit kan gericht zijn op toename van totale verkoop, groei per productcategorie, naamsbekendheid of zo veel mogelijk website verkeer. De doelen bepalen welke strategie we hanteren en welke advertentievormen ingezet gaan worden, bijvoorbeeld tekstadvertenties en/of shopping advertenties.
2. Inventarisatie & Setup
De tweede stap is het inrichten van een schaalbare advertentie structuur. Zoekwoordonderzoek vormt hierbij de eerste input. Daarbij kijken we ook naar de benodigde technische middelen zoals productfeeds en metingen en de optimale inrichting van de accounts. Dit legt de basis voor de advertentie setup.
3. Experimenteren en opschalen
In de derde stap starten we met adverteren. Afhankelijk van de grote van het account beginnen we met adverteren op een volledig portfolio of beginnen we kleinschalig, voordat we opschalen. Het analyseren van resultaten en het vervolgens bijsturen van de campagnes is altijd onderdeel van de werkzaamheden. We houden je hiervan op de hoogte middels een wekelijkse of tweewekelijkse (video)meeting.
4. Evaluatie
Tijdens een kwartaalmeeting kijken we terug wat er in het afgelopen kwartaal is gebeurd, wat de resultaten zijn en wat we kunnen doen om de resultaten verder verbeteren. Daarbij bespreken we ook of de gestelde doelen nog relevant genoeg voor de organisatie.
Ons doel is jouw succes
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Aarzel niet en neem vrijblijvend contact op. We zijn benieuwd naar je ambities!
Twijfel je nog?
Ben je nog niet overtuigd? Misschien dat onze klanten je wel kunnen overtuigen. Bovendien kun je altijd een vrijblijvend adviesgesprek met ons inplannen.